Ronneby utställning

Förra helgen var vi i Ronneby på utställning och jag hade med mej Ernst 11 mån ,  och Christian " Malte" 18 mån.Christian, David "Bob" 11,5 mån kom med sin fodervärd Ellinor som också debuterade i ringen,  Bob blev bästa hane och fick certet och blev BIM, Malte och Ernst fick exelent . jag är så nöjd med resultatet då det var pojkarnas utställnings debut.
Jag kommer att ställa Malte och Ernst och Cecilia " Cissi", Mia och Gusti har anmält foder hunden Beata "Thea" också, på Böda och det är med spänning jag får se om de kommer att tycka det är roligt igen, för det är viktigare än att de vinner, om inte hunden tycker det är roligt får det vara. Vi ska, oavsett resultat, känna att vi har haft en bra  dag när vi åker hem och vara positiva inför nästa omgång.
Om vi har tur så är vår alltid lika underbara Saga dräktig med Trasselsuddens Nougat " Göte" som vi samäger med Trasselsudden, och väntas valpa första veckan i oktober.
Här kommer en bild på Bob från utställningen, bilden är långt ifrån perfekt men jag vill visa den ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0